Friday, June 17, 2011

Arissa Tak Sihat

Salam...hai, hari nie xkeja coz puteri hati aku dan en suami muntah-muntah dan demam...semalam pkul 8.30 mlm lepas je arissa nyusu, aku mesti akan sendawakan dia dulu...selang beberapa jam lepas tu muntah sampai memancut mcm air paip..3 kali...aku ngan en suami mmg takot la coz dh lma xmuntah sampai mcm tu skali...lepas dia muntah byk mcm tu aku stop kan dlu dia nyusu sebab nak rehatkan perot dia tkot2 dia xsedap perot...pastu en suami ckp dia xsedap perot kot...cuba letakkan minyak telon baby...aku pun letakkan la...msa pkul 12.30 mlm..arissa nyusu lagi...pkul 1.30 pg...dia merengek lagi....rupa2nya dia muntah lagi..3x plak tu dia  muntah...pkul 2.00pagi aku xpuas hati n riso..ajak en suami g emergency...doktor ckp mungkin jangkitan kuman...esk pg nye aku bgun pg..ingt nk g keja la...tgk dia still muntah2 lagi mcm smalam, msa bagi mandikan dia, bdn dia lemah je..pastu x aktif mcm slalu...aku pun ajak en suami g klinik..doktor ckp mybe jangkitan kuman gak...pastu doktor cek suhu bdn dia demam ckit jela, pastu doktor ckp kalo muntah dia berlanjutan terus bwk pegi kecemasan utk masuk air..bla blk umah aku bg ubat demam, blm sempat beberapa minit ubat nk msuk dalam badan, dia muntah lagi...hati ni mmg xsenang duduk...riso, sedih suma ada la..yela, tgk dia xaktif mcm slalu... Aku wat keptusan utk call bos lama aku..dia ketua jabatan pediatrik hospital ipoh...dia ckp mungkin jangkitan kuman ataupun usus dia msalah...dia cadangan supaya aku bwk ke kecemasan supaya arissa di masukkan air dan rujuk ke pakar kanak-kanak utk cek usus arissa...mmg sedih tgk arissa hr nie...mood dia pun xceria mcm slalu...

2 comments:

  1. mama arissa, klau baby demam, klau bleh jgn mandi kan dia, especially ngan air sejuk.. if mandi ngan air sejuk mmg cnfrm la lps tu lagi brtmbah domam.. ko jgn buat hal, kecian budak tu.. ada jugak dgr org kata suhu badan akan turun if mandi air sejuk, tp sememangnye lps tu lagi teruk la dia domam.. so, fakta tu xbleh guna dan sememangnye jgn guna lngsung ye.. juz lap2 pun takpe sbb baby xbau bucuk, asalkan dia cpt sihat.. ingt pesanan doktor ni ye.. tq..

    ReplyDelete
  2. yeke...sy xtau pun...cuma skrg dia still selsema n btok² jer la...sy tkot batok dia melarat n selsema dia pun melarat gak...okew..tima kash c.intan..

    ReplyDelete