Thursday, August 18, 2011

Anak Saya & Eczima.

Assalamualaikum.
Tak boleh tulis "salam' je..nanti hantu kom-kom cari. hehehe...


Arissa sekarang ada masalah kulit. Doktor ckp dia ada eczima. Eczima nie dari keturunan. Kalau keluarga ada asthma ke, resdung ke mmg berisiko sikit la nak dpt..arissa jadi kat kawasan muka, leher n celah siku. Masa dalam pantang dulu aku ingatkan ruam panas sebab budak² kan selalu kena ruam panas. Tapi rupanya masalah kulit dia berlanjutan sampai sekrang. Sekarang umur dia dah masuk 5 bulan. Kulit dia masih bermasalah. Penah sekali time papa dia tak ada, muka dia jadi teruk sgt smp tergaru². Sedih aku tgk keadaan dia. Nak tido pun tak selesa..kalau time dia menyusu, mesti tangan dia dok tergaru² kepala n kawasan telinga dia. Aku tak sampai hati tgk n terus ajak papa dia bawak pegi klinik pakar kulit kat AnNur kat Bangi. Mula tu kulit dia nampak macam sama gak. Aku sampai tension la. Tapi aku dah bertekad pada diri yang aku tak akan putus asa untuk cari penawar untuk hilangkan masalah kulit arissa. Sekarang ni arissa maintain pkai losyen Physiogell. Losyen ni doktor kt annur yg suggestkan..doktor tu bagi sample dulu, dia ckp kalau ok baru beli. then try kat arissa mcm sesuai ngan dia..tapi agak mahal jugak la..tapi itu tak penting bagi aku, yg penting arissa chat. Ramai jugak la kawan² n org yang aku tanya pasal eczima ni..depa pun byk suggestkan klinik..tp aku baru try yg Annur tu jela..kat bawah nie gambar arissa masa kena kt bahagian muka teruk. kemerah-merahan..tapi sekarang Alhamdulillah la sejak maintain pakai losyen tu ok..Rupanya baru aku tau eczima ni kena sentiasa pakaikan pelembab..
masa ni jadi kat kawasan mata

ni la losyen yang arissa pakai 
Ni mandian yang arissa pakai 

No comments:

Post a Comment