Tuesday, December 27, 2011

Cuti Arissa Demam

Assalamualaikum...hai..

Macam mana dengan cuti hujung minggu dan hari natal korang..
Cuti aku kali nie tad dapat nak berjalan ke mana pun hanya berkampung di rumah je sebab dak kecik arissa kena chiken pox ataupun org tua² panggil peletong..aku tak pasti sgt ejaan nye betul ke tak..

Alkisah nye mula aku perasaan hari ahad lagi sebab ada naik cacar air kat leher n tangan dia..pastu aku ingat tak ada apa² la kan..esk nye tu aku pegi keja mcm biasa la. Petang isnin tu, masa ambik dia kat rumah pengasuh dia, mak cik tu cakap dia demam, aku dah agak dah nie mesti chiken pox..tgk² kat badan dia betul..dah penuh 1 badan..suhu badan dia pun tinggi..atas 38 jugak la..

Hari rabu pukul 4.30 pagi suhu badan dia naik sampai 40.5 celcius...terus ajak papa arissa pegi kecemasan..
Sampai je ke kecemasan terus doktor suruh mandikan kan dia...Ya Allah, aku sedih sangat tgk dia menangis teresak-esak..sedih sangat..

Aku sempat la snap gambar dia masa tak sihat tu..

mula jadi
kawasan punggung

3 comments:

  1. ciannye die..bulan 10 ari tu anak-anak kite berselangseli kena chiken pox..start yang kena bby pastu abg n last kakak..klu nak tgk gambar ade kat FB..time tu sabo je melayan ragam masing-masing..semoga arissa cepat sembuh ye..amin..

    ReplyDelete
  2. yeke k.zura..jadi yg besar² ke, yg ruam tu? mmg pun, dia merengek n nak manja ngan kita je...tima kasih akak...

    ReplyDelete
  3. alahai..ciannye arissa....moga cpt sembuh..bape ari arissa kne chiken pox? tula,kite yg dah besar klu kne chiken pox pun xleh nak tido..gatal satu badan...k.wani kne chiken pox umo 22thun..ibu k.wani kate mase k.wani kecik xpnah kne lg..tu yg dah besar bru kena...hahhaha..=)..insyirah pun tgh selsema ni...tu pun dh riso..sbb die susah nk tido....

    ReplyDelete