Tuesday, March 20, 2012

Susu Oh Susu

Assalamualaikum...

Alhamdulillah.hari ni umur Arissa dah pun 1 tahun 10 hari. syukur kerana Arissa di berikan kesihatan yang baik.
Dan Alhamdulillah, hingga hari ni aku masih menyusukan Arissa sepenuhnya..Seronok sangat bila dapat menyusukan Arissa sepenuhnya dengan tanpa perlu bantuan susu formula lagi...dulu masa stok susu tak cukup, penah la aku belikan arissa susu formula, tapi dia xminum pun..aku pun seronok dan bersyukur sangat sebab arissa masih nak minum lagi susu mama dia..hehehe..
Sekarang ni, jadual waktu mengepam aku adalah waktu pagi dan petang..Pagi pukul 11 bermula la sesi pertama mengepam..dapat la dalam 6oz ke 8oz..kadang2 tu penah dapat sampai 11oz..bestkan..
Sesi petang pulak, pukul 4.30..dapat la dalam 5oz ke 6oz..kadang2 tu tak sempat aku balik pam kat rumah je..nasib baik la arissa tak ganggu..mama tau arissa anak yang baik dan bijak..ceh puji anak sendiri pulak..

Aku mengharapkan perjalanan aku menyusukan arissa sepenuhnya biarlah hingga umur arissa 2 tahun..seperti zaman Nabi Muhammad S.A.W. InysaAllah...

3 comments:

  1. ayu, share la macam mana susu still byk lg tu..bleh akak buat panduan ececece :p

    ReplyDelete
  2. syokkkkk la..org xdpt nk pam..sebab da balik nyusukan Raisha.xdapat nk buat stok..cukup cukup makan je.huk

    ReplyDelete
  3. k.zaa : ayu kuatkan semangat..mmg stat pregy je ayu dh niat utk susu kan arissa sepenuhnya...org ckp kita kena kuat semangat..n setkan dlm fkiran yg susu tu akan sentiasa byk..InsyaAllah..byk..

    ibu raisha : ALhamdulillah..xpa ida, ida kena test jugak nnt raisha pkai botol tkot nnt ida kena g kursus, ssah nnt..cuba try nnt..mest blh..

    ReplyDelete