Tuesday, October 8, 2013

Misi Berjaya

Assalamualaikum....

Alhamdulillah...akhirnya misi untuk ajar Arissa tak pakai pampers berjaya...
Berkat usaha, sabar dan doa akhirnya aku berjaya mengharunginya...cewah ayat mcm apa je kan...

Misi ni sebenarnya dah lama mula...tapi tula, selalu tak berapa nak berhasil sebab Arissa tak sempat nak tahan...asyik terkucil dalam seluar je...

Hari sabtu sampai isnin lepas papa Arissa tak ada, pergi memancing kat Pulau Tioman, jadi tinggal aku berdua dengan Arissa jela..
Bila dah tinggal dua beranak ni paham² jela kan...bosan giler kot...
Bila dah tak tahu apa nak buat, aku mula kan la balik misi aku...
Sabtu pagi lepas mandi terus tak pakaikan Arissa pampers...aku pesan kat dia kalau nak kencing bagitau mama ye kakak...dia pun ok mama...20minit sekali aku akan tanya soalan kat dia..
Pastu lama² agaknya dia pun dah bosan...dia sendiri yang bagitau...
ayat simple je "mama kakak nak kencing" sambil buka seluar dan tangan pegang bontot..kononya tahan kencing la tu...hehehe...nasib baik dah pandai tahan kencing...lega la sikitkan..sebab tak payah nak mop lantai lagi...

Tapi tula, bila dah pandai mcm tu..kejap² rasa nak terkencing...tapi bila pergi tandas, apa pun tak keluar...
tapi aku rasa lega la sebab memang aku nak sebelum umur dia 3 tahun, dah boleh tak pakai pampers...
Cuma waktu tido aku belum praktikkan lagi...masih dalam tempoh percubaan...doakan ye..

Bila dah kencing sendiri, basuh sendiri...aku kena bagi ganjaran sikit...ganjarannya dengan pujian je..
Arissa ni memang suka dengan pujian...dia rasa dia dah besar sangat bila kita puji dia melambung...hahaha..

Sebenarnya, kanak-kanak memang suka kalau dipuji...mereka akan rasa lebih dihargai....
Tahniah kepada mama Arissa kerana misi berjaya sebelum lahirnya baby baru...hehehe

Terima kasih sudi membaca...

No comments:

Post a Comment